måndag 5 april 2010

Julen varar in till påska



Första gången jag var i det hus som vi nu bor i, sa min gode vän "Vilken stor och opraktisk hall!" Jag tyckte tvärtom och har tyckt så ända sen dess. Det är en fantastisk hall med högt i tak och plats för en vanlig barnvagn, en tvillingvagn, en sekretär, ett piano, en stor garderob och även en bra klädhängare. Den är så stor att vi har haft kvar en julplansch ända sen jul utan att vi har tänkt på det!

Men nu är påsken på upphällningen, och då lär väl affischen ryka. Undra om vi ska lägga den i påskpyntskartongen... nej, då kanske den känner sig utanför. Jag vill ju att saker och ting ska trivas, och den har uppenbarligen trivts i vår stora hall eftersom den inte har gjort nåt väsen av sig.

Har inte ätit ett enda ägg den här påsken - förutom de som var i pannkakorna idag. Är det inte helt sjukt? Det har faktiskt varit en konstig matpåsk - varma mackor på långfredagen efter att vi köpt två bilbarnstolar, kebabrulle på påskafton till Körslaget och Millenium, resten av kebabrullen igår kväll till La Liga och nu är påskbordstiden ute! Börjar fastan om eller var det innan påsken egentligen?

Ja, det spelar väl egentligen ingen roll. Huvudsaken är att man är mätt, och jag är väl fortfarande 1,75.

Nu blir det utflykt till TunaTutten. Fika på McDonalds, det är fina grejer det.
Och Glad Påsk! (Kanske för sista gången, den här gången i alla fall.)

/Gordon Ramsay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar